A Vacu Vin márka hivatalos forgalmazója

Blog

A HORECA szektor képviselői

Borászati kellékek
Bor
Szűrés törlése
2023.02.01 10:00
A HORECA szektor képviselői

A HORECA a vendéglátóipar egyik külön szegmense, amely magában foglalja a szállodákat, a kávéházakat, valamint az éttermeket. Ezekre a területekre fókuszál, ezeket tartja össze és népszerűsíti. Ehhez nagy segítséget nyújt a turizmusmarketing, más néven az idegenforgalmi marketing, hiszen ez a szegmens látja el a háttérfeladatokat. 

Ebben a cikkben eláruljuk, hogy mi tartozik ide, kik a szektor képviselői, mit érdemes tudni a HORECA-ról!

Mit jelent pontosan a rövidítés?

A HORECA az angol Hotels, Restaurants, valamint Cafés szóból ered. Tehát magyarul szállodák, éttermek és kávéházak. A kifejezést legtöbb esetben hollandul alkalmazzák, ami az ottani szektorokat, szállodákat, bárokat, éttermeket, illetve az ehhez kapcsolódó szolgáltatásokat foglalja magában. Angolul a vendéglátó szakma a Hotels and Catering megnevezést említi a legtöbbször. 

Ezeken a területeken veszik nagy hasznát a HORECA termékeknek, amik között megtalálhatóak a boros kiegészítők, mint a vákuumpumpa vagy éppen a dugóhúzó. Ezekkel ugyanis sokkal egyszerűbben és esztétikusabban szolgálható fel bármilyen ital az étteremben vagy a bárban.

Kik a HORECA képviselői?

A HORECA képviselői a területi értékesítési képviselőt, valamint az értékesítőt jelenti. Ő látja el az alábbi feladatokat:

  • Új ügyfeleket és partnereket keres és kutat fel.
  • Szerződéseket készít elő, majd levezényli a szerződéskötést. 
  • Betartat minden szerződési pontot. 
  • Igyekszik megtartani a már meglévő ügyfélkört. 
  • Tervszerűen felkeresi a partnereket. 
  • Növeli a disztribúciót. 
  • Lebonyolítja a rendeléseket, közreműködik minden lépésnél. 
  • Kapcsolatot tart a vevőkkel. 
  • Piackutatásban vesz részt.
  • Piacot és konkurenciát figyel és elemez. 
  • Akciókat és promóciókat tervez és bonyolít le.

Mi jellemző még erre az ágazatra?

A HORECA szektor mindig gyorsan növekedett és ez most is így van. Ennek oka a turizmusmarketing, amely népszerűsíti ezeket a helyeket. Felel mindenért, ami a szolgáltatásmarketing részét képezi. 

A munkahelyek egy része gyakran csak átmeneti jellegű, emellett szabálytalan idejű, hiszen nem mindig reggel 8-tól délután 4-ig kell dolgozni. Éppen ezért magasabb fizetéssel bírnak azok, akik itt vállalnak munkát. A fiatalok körében nagyon népszerű ez a karrierlehetőség, hiszen bár sokat kell dolgozni, remek fizetést kapnak mindezért, amiből jutnak egyről a kettőre. 

Ki dolgozhat ebben a szektorban?

A fent említettek alapján talán már kicsit tiszta, hogy kik azok az emberek, akik étteremben, hotelekben, kávézókban vállalhatnak munkát. Amellett, hogy valaki marketinges ezeken a helyeken, sokszor van szükség pénzügyi, szállodai, recepciós, felszolgáló, vagy éppen előkészítő és beszerző munkatársra. Ezek egy részéhez megfelel egy turizmus és vendéglátás alapismeret, azonban sokszor nem elegendő, főleg, ha az ember vágyik feljebb jutni. Érdemes tehát folyamatosan képezni magunkat, nyelvet tanulni, diplomát szerezni, hogy valóban kiteljesülhessünk a HORECA szektorban.